کافه سلسیوس

کافه ای یخی در میان جزیره ای داغ! حتما در سفرتان به جزیره کیش به این کافه عجیب سری بزنید و لذت سرما در گرما را تجربه کنید

جهت نمایش سانس ها لطفا تاریخ را انتخاب کنید

انتخاب تاریخ

توضیحات

برای اولین بار بود که به جزیره کیش می آمدم. فکر نمی کردم اینقدر زیبا باشد. بازارهای بسیار جذاب و ساحل فوق العاده زیبا و تمیز و خلاصه بقدری جذاب است که مطمئنا خارج از توصیف من خواهد بود. البته گرما و شرجی این منطقه بسیار بالا است. هر چند هر کجا که پا می گذارید، کولرهای بسیار قوی درحال خنک کردن آن قسمت است و این برای گردشگران بسیار حائز اهمیت است.

بازار گردی در کیش

در حین بازار گردی برای اینکه انرژی ازدست رفته را دوباره بدست بیاوریم و با انرژی بیشتر بتوانیم الباقی بازار را بگردیم، به سوی کافه ای که در آنجا بود حرکت کردیم. جای بسیار زیبایی بود. سفارش را دادیم و خیلی سریع آماده شد. پسری که نوشیدنی ما را آورد صداش  کردم تا چند تا سوال از او بپرسم. بسیار مهربان به تمامی سوالات من پاسخ داد و در انتهای صحبت متوجه شدم که او با برادرش در اینجا زندگی می کند و برادرش نیز در کافه سلسیوس کار می کند. این اسم برایم بسیار جذاب آمد و حس کنجکاوی من رو افزایش داد. خلاصه کلام اینکه آدرس اون کافه را از او گرفتم.

سوار تاکسی شدیم و به راننده گفتم می خواهیم بریم کافه سلسیوس، و به راه افتاد. در بین راه از راننده درباره این کافه سوال کردم و اون هم با مهربانی توضیحات جالبی را داد. او گفت: ما جنوبی ها یخبندان و سرمای چند درجه زیر صفر را ندیدیم! ولی از زمانی که این کافه افتتاح شد، هر چند وقتی بچه هام رو می برم اونجا تا ببینند یخبندان و هوای سرد تو این قسمت جنوب اون هم وسط دریا چه لذتی دارد.

خیلی زود رسیدیم به کافه! فکر نمی کردم اینقدر سریع برسیم. تازه کلام راننده تاکسی داشت گرم می شد. کلی از راننده بابت هم صحبتی با او، تشکر کردم و پیاده شدیم.

کافه سلسیوس

وارد کافه که شدیم با استقبال بسیار گرمی از طرف پذیرش آنجا قرار گرفتیم. چه حس خوبی داشت. پر از انرژی مثبت بود. موزیک بسیار دلنشینی درحال پخش بود. مسئول پذیرش با مهربانی گفت: به احتمال زیاد برای اولین بار است که به جزیره کیش سفر می کنید. با تعجب گفتم آره ولی! به میان حرفم آمد و گفت اکثریت گردشگران که به کیش سفر می کنند، حتما سری به کافه سلسیوس خواهند زد!. ولی شما را برای بار اول در این مجموعه زیبا ملاقات می کنم. هوش و ذکاوتش برای من بسیار جذاب، کارآزموده و مشتری مدار بود.

بعد پذیرش ما را به قسمت تحویل لباس راهنمایی کردند. خیلی هیجان داشتم تا زودتر به اصل ماجرا برسیم. کاپشن ها را ضد عفونی کرده و تحویل ما دادند و به قسمت سرد کافه هدایت شدیم. در مسیر کلی خندیدیم، در کیش کاپشنی را به تن کرده ایم که در توچال زمان اسکی بازی از آن استفاده می کردیم!.

از راهنما درباره این کافه پرسیدیم، او گفت: خیلی از گردشگران در وهله اول فکر می کنند که این یک شوخی است! زیرا در گرمای بالای 37 درجه جزیره کیش امکان پذیر نمی باشد! اون هم کافه ای با دمای 10 درجه سانتی گراد زیر سفر!! مگر می شود؟!! ولی همانطور که می بینید دمای این قسمت منفی 10 درجه سانتی گراد است.

او در ادامه افزود، سال 1398 این مجموعه جذاب افتتاح شد. در آن سال توانست نام بزرگترین کافه یخی در ایران را از آن خود کند. این کافه دارای دو بخش قطبی و فسفری است. بخش قطبی همانطور که از نامش پیداست بخش بسیار سرد کافه بوده و بخش فسفری مکانی مثل تمامی کافه هاست که می توانید از قلیان و سایر نوشیدنی های موجود در منوی آن استفاده کرده و لذت ببرید.

قسمت قطبی کافه سلسیوس

به قسمت قطبی وارد شدیم، واقعا سرد بود! دورتادور ما یخ بود! دیوارها و دکورها همه از جنس یخی بودند. میز و صندلی ها نیز از جنس یخ بود!. نورپردازی جذاب و هوشمندانه در این قسمت حال و هوای همه را عوض می کرد.

سفارش اول ما آش رشته داغ بود. در این سرما بهترین انتخاب است. خیلی خوش مزه بود. هنوز طعم آن در خاطرم مانده است.

قسمت فسفری کافه سلسیوس

بعد از اینکه آش رشته داغ را در قسمت قطبی خوردیم به بخش فسفری آمدیم. در اینجا نیز جذابیت های بی نظیر آن، ما را شگفت زده کرده بود. این کافه واقعا مخصوص مشکل پسندهاست. در این کافه شما منوی بسیار جذاب و اشتها برانگیزی را خواهید دید. آش رشته، آش دوغ، آش کشک، سوپ جو، سوپ مرغ، انواع قهوه و چایی و خیلی اقلام دیگر، اشتهای شما را به چالشی بزرگ دعوت خواهند کرد.

قیمت مناسب، اینترنت، ضدعفونی کردن تمام قسمت ها، نظافت بسیار عالی و خیلی مطالب دیگر که از ویژگی های جذاب این کافه یخی بود و توصیه می کنیم که در سفر به کیش حتما به این کافه یخی سر بزنید تا سوپرایز بشید.

قوانین و مقررات رزرو بلیت کافه

قبل از خروج از کافه از مسئول پذیرش آنجا درباره قوانین و مقررات این کافه و نحوه رزرو کردن آن پرسیدم، که توضیحات جالبی را برای ما داد. او با بیان اینکه گنجایش کافه محدود می باشد گفت: برای اینکه گردشگران بتوانند در این کافه با مشکل کمبود جا مواجه نشوند، مدت زمان استفاده از این فضا را کمتر از یک ساعت در نظر گرفتند. البته بهترین پیشنهاد ما این است که قبل از حضور از طریق سایت اصفهان توریست بلیط خود را رزرو نمایند. گردشگران عزیز در جریان باشند که مبلغ پرداختی آنان در سایت بابت رزرو کافه بوده و در زمان حضور از مبلغ نهایی فاکتورشان کسر خواهد شد.

او در ادامه افزود، اعتبار استفاده از بلیت ورودی کافه سلسیوس کیش طبق تاریخ مندرج بر روی بلیت رزرو است و فقط در همان تاریخ اعتبار دارد و در صورت عدم استفاده در زمان مقرر منقضی میگردد. و مهمتر اینکه این بلیت شامل قوانین چارتر بوده و غیرقابل استرداد (کنسل) است. لذا در صورتی که گردشگر در زمان رزرو اینترنتی بلیت دچار مشکل شد و یا اینکه سوالاتی در این مورد داشت می تواند با واحد پشتیبانی سایت تماس بگیرد تا آنها او را راهنمایی نمایند.

بعد از توضیحات کامل مسئول پذیرش از کافه خارج شدیم و به سمت هتل حرکت کردیم. در مسیر در سرم غوغایی بود، واقعا چقدر جزیره کیش و جزایر جنوبی کشورمان از پتانسیل های بالایی برخوردارند، با کمی توجه مسئولین، این جزایر می توانند ارز آوری بسیاری را برای کشور داشته باشند. صنعت توریست متاسفانه در کشور ما آنطوری که باید به آن توجه کرد نیست.

بیایید قبل از جهانگردی، به ایرانگردی بپردازیم.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کافه سلسیوس”