تک بادگیر تاریخی کیش

زیبایی های کیش فقط تفریحات دریایی آن نیست! توصیه می کنیم حتما از بناهای تاریخی جزیره کیش نیز دیدن کنید، شما انتخاب شدید برای سفر به چندین قرن گذشته!!!

• قیمت اصلی: 200.000 ریال

قیمت با تخفیف ویژه: 130.000 ریال

• مبلغ پرداختی نهایی است، در محل مجموعه مبلغ دیگری پرداخت نخواهید کرد.
  • نیازی به پرینت بلیط رزرو خود ندارید!
  • طبق سنت دیرینه مهمانوازی جنوب ایران، از گردشگران با قهوه مخصوص محلی و خرمای تازه پذیرایی می شود.

جهت نمایش سانس ها لطفا تاریخ را انتخاب کنید

انتخاب تاریخ

توضیحات

جزیره کیش زیبایی های بسیاری دارد، تفریحات آبی و دریایی، بازارها، کافه رستوران ها و خیلی آیتم های بسیار دیگر که هر کدام علاقمندان خاص خود را به سوی خود دعوت می کند. در این بین بناهای تاریخی در کیش با اینکه تعداد آن به نسبت تفریحات دیگر بسیار کمتر است ولی توانسته علاقمندان و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب نماید.

سفر به کیش

چند باری بود که به اتفاق دوستانم به جزیره کیش سفر کرده بودیم. من عاشق تفریحات آبی هستم، دیدن بازارها و صد البته استفاده از کافه و رستوران های جذاب را نیز دوست دارم. ولی در این سفر دوستی همراه ما بود که علاقه بسیاری به دیدن آثار و بناهای تاریخی داشت. چند باری از من که زیادتر به کیش سفر کرده بودم از وجود بناهای تاریخی در کیش پرسیده بود که من اظهار بی اطلاعی کرده بودم، ولی سوالش فکرم را درگیر خود کرده بود. آیا کیش بنای تاریخی دارد؟ مگر این جزیره چقدر عمر دارد؟

به جزیره کیش رسیدیم از فرودگاه به سمت هتل حرکت کردیم. در راه از راننده ترانسفر هتل سوال کردیم که آیا کیش قسمتی دارد که بناهای تاریخی در آن وجود داشته باشد یا فقط تفریحات و بازارهای امروزی است؟ راننده با ذوق پرسید شما هم علاقمند به آثار تاریخی هستید؟ دوستم نیز با اشتیاق تایید کرد که علاقمند به بازدید از اینگونه بناها هستیم.

راتتده شروع کرد به توضیح دادن بناهای تاریخی کیش، هر جمله ای که او می گفت من بیشتر به فکر فرو می رفتم که در این همه مدتی که به کیش آمده ام چرا این جاهای جذاب را نرفتم ببینم. خلاصه به هتل رسیدیم و با راننده قرار گذاشتیم تا بعد از استراحت کوتاهی ما را به آن مکان ها ببرد.

حرکت به سوی تک بادگیر تاریخی کیش

بعد از استراحت سوار ماشین شدیم و راننده گفت که امروز به خاطر اینکه وقت زیادی نداریم به دیدن تک بادگیر تاریخی کیش می رویم. در راه از میان زرق و برق مرکز شهر عبور کردیم و به قسمت های محلی شهر رسیدیم. بعد از طی مسافتی به محله ای رسیدیم با خانه های بسیار قدیمی که به آن محل سفین می گفتند. اکثر اهالی آنجا عرب زبان بودند. به مجموعه تک بادگیر تاریخی کیش رسیدیم. بنای بسیار زیبایی بود.

راننده ما را پیاده کرد و ما به سمت مجموعه حرکت کردیم. ورودی این مجموعه یک راهنمای بسیار خوش اخلاق منتظر ما بود. با خوشرویی از ما استقبال کرد و شروع کردیم به بازدید. او درباره تاریخچه این بنا چنین گفت:

تک بادگیر تاریخی کیش در منطقه بومی نشین این جزیره زیبا واقع شده است
مجموعه تک بادگیر تاریخی کیش

مختصری درباره تک بادگیر تاریخی کیش

تک بادگیر تاریخی کیش در منطقه بومی نشین این جزیره زیبا واقع شده است. در قدیم الایام، این محله به نام شعیبه معروف بود. این بنا نیز متعلق به یکی از تاجرهای معروف آن زمان جزیره کیش بوده است. این خانه دارای  ۱۴۲۵ متر مربع مساحت، ۱۳ اتاق که ۶ اتاق اندرونی و ۷ اتاق بیرونی می باشد. هم اکنون برای بازدید علاقمندان فقط  ۴۲۵ متر مربع آن آماده شده است. خانه تک بادگیر کیش سبکی کاملا بومی داشته و می توان گفت از قدیمی ترین خانه های کیش به شمار می آید. در این مکان نیز طبق سنت دیرینه مهمانوازی جنوب ایران، به محض ورود گردشگران، از آنها با قهوه مخصوص محلی و خرمای تازه پذیرایی می شود.

این بنا دارای اتاق هایی با اسامی خاص است:

• موزه: در این اتاق تعدادی وسایل بسیار قدیمی وجود دارد که برخی از آنها قدمتشان به دوره هخامنشی بر می گردد.
  • سران: بزرگان در این اتاق جمع می شدند تا اختلافات را حل کنند.
  • حجله: این اتاق تنها به عروس و دامادها اختصاص داشته بود. دختران صاحب این خانه بعد از ازدواج می توانستند تا دو سال در این خانه زندگی کنند. و بعد از دو سال برای مستقل زندگی کردن خانه را ترک می‌گفتند.
  • مکتب خانه: در این اتاق فرزندان عمارت تک بادگیر جمع می شدند و به آموزش می پرداختند.
تک بادگیر تاریخی کیش در منطقه بومی نشین این جزیره زیبا واقع شده است
انبار غلات تک بادگیر تاریخی کیش

این بازدید برای من بسیار جذاب بود. راهنما مدام قسمت های مختلف را با لهجه بسیار جذاب جنوبی برای ما توضیح می داد. در زمان بازدید نیز از گردشگران با قهوه عربی که نوعی از خاص ترین قهوه های این منطقه است به همراه خرمای تازه پذیرایی می کردند. گروه عکاسی این مجموعه نیز ثبت لحظات خاطره انگیز از گردشگران را بر عهده داشت. در قسمتی از حیاط این مجموعه طبخ و فروش انواع نان و شیرینی محلی بود. بخش دیگر نیز که بسیار جالب توجه بود فروشگاه محصولات سنتی و صنایع دستی و محلی این خطه از کشور پهناور ما ایران بود. طرف دیگر افرادی هنرمند نقش حنا را بر دستان گردشگران علاقمند به زیبایی خاصی طراحی می کردند. خیلی موارد جذاب دیگر بود که پیشنهاد می کنم زمانی که به کیش سفر کردید حتما این بنای تاریخی را در برنامه های بازدید خود بگنجانید.

در انتها راهنما به قوانین و مقرراتی اشاره کرد که در ادامه مطالعه خواهید کرد:

• شروع سانس بازدید از ساعت ۱۵ الی ۲۱ تعیین شده است.
  • هر بلیط مخصوص یک نفر است.
  • هزینه کافی شاپ و عکاسی بر عهده گردشگران عزیز می باشد.
  • مبلغ پرداختی نهایی است، در محل مجموعه مبلغ دیگری پرداخت نخواهید کرد.
  • به‌ منظور پیشگیری از تکمیل ظرفیت بهتر است از قبل برنامه‌ریزی کنید و بلیط خود را سریع‌تر رزرو کنید.
  • نیازی به پرینت بلیط رزرو خود ندارید! فقط کافی است تصویر بلیط رزرو شده را در گوشی خود به مسئول مربوطه نشان دهید.
  • این بلیط شامل قوانین چارتر بوده و غیرقابل استرداد (کنسل) می باشد.
  • همراه داشتن هرگونه مواد غذایی، نوشیدنی در اماکن تاریخی و دیدنی مجاز نمی باشد.
  • استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی است.

کلام پایانی،

برای اینکه از سفرتان لذت بیشتری ببرید، پیشنهاد می کنیم قبل از حرکت بلیط تمامی مراکزی را که قصد دارید بروید چه تفریحی و چه رستورانی و یا تفریحات دیگر را خریداری نمایید، برای خرید بلیط تفریحات می توانید از طریق سایت اصفهان توریست استفاده کرده و از جشنواره تخفیفات آن کمال استفاده را برده و با خیالی راحت و آسوده به کیش زیبا سفر کنید.

یادمان نرود: اول ایرانگردی و بعد جهانگردی

سوالات متداول:

Frequently asked questions of buyers of Isfahan2rist site products

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تک بادگیر تاریخی کیش”