خواهر خواندگان اصفهان کدامیک از شهرهای جهان است؟ 

شی‌آن : چین 

شی‌آن پایتخت ایالت شان شی در بخش مرکزی و میانی چین قرار دارد و در سال ۱۳۶۸ شمسی به عضویت خواهر خواندگی اصفهان درآمد. در مسیر جاده ابریشم شی آن نقطه سرآغاز آن بود و اصفهان نیز در مسیر این جاده قرار داشت. در آن زمان، این دو شهر نقاط مهمی برای رسیدن کالاها به نقاط دیگر جهان از طریق راه ابریشم بودند. شی آن به دلیل نقطه سرآغازین جاده ابریشم با ۱۱ شهر دیگر در جهان آن روز پیمان خواهر خواندگی را به امضا رسانده بود. شی آن، با قدمتی در حدود ۳۶۰۰ سال یکی از چهار پایتخت باستانی جهان به شمار می آید. این شهر دارای چهار هزار اثر تاریخی، ۳۱۴ واحد آثار باستانی و ۱۲۰ هزار بقایای فرهنگی است. درحال حاضر شهر شی آن مهمترین مرکز آموزش و فرهنگ، علم و تکنولوژی و تجارت در کشور پهناور چین است.

شی‌آن پایتخت ایالت شان شی در بخش مرکزی و میانی چین قرار دارد و در سال 1368 شمسی به عضویت خواهر خواندگی اصفهان درآمد.

کوالالامپور : مالزی

کولالامپور پایتخت کشور مالزی است و در سال ۱۳۷۶ توانست عضویت خواهر خواندگان اصفهان را بدست بیاورد. این دو شهر هر کدام یکی از خیابانهای خود را به نشانه احترام، بنام یکدیگر کردند. همانطور که می دانید، یکی از قطب ها مهم گردشگری در جنوب شرقی آسیا، پایتخت مالزی یعنی کوالالامپور است. این شهر بسیار زیبا و مدرن سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر از سراسر جهان است. مسجد شاه علم، باغ پروانه های، ساختمان پارلمان، محله چینی ها و خیلی از مکان های دیگر که در این شهر جزو زیبایی ها و مناطق دیدنی پایتخت مالزی به شمار می آیند، اما شهرت جهانی کوالالامپور به مهمترین نمادش با نام برج های دوقلوی پتروناس است و به عنوان بلندترین برج های دوقلوی جهان از آن نام می برند.

اصفهان و کوالالامپور هم رابطه‌ی خیلی خوبی برقرار کردند به طوری که بعد از پیوند خواهرخواندگی میان دو شهر، نمایشگاه گردشگری مالزی در اصفهان برپا شد.

فلورانس: ایتالیا 

فلورانس یکی از شهرهای زیبا و تاریخی ایتالیا است که در سال ۱۳۷۷ با حضور لامبرتو دینی وزیر امور خارجه وقت ایتالیا در اصفهان، توانست عضویت خواهر خواندگان اصفهان را بدست بیاورد. این خواهر خواندگی مزیت های زیادی را برای هر دو شهر به ارمغان آورد که از مهمترین آنها می توان به مرمت کلیسای جلفای اصفهان که از سوی کارشناسان و مهندسین فلورانس مرمت گردید. فلورانس زادگاه لئوناردو داویچی است و می توان آن را در زمره شهرهای تاریخی اروپا نام برد. از نظر زیبایی و غنای فرهنگی، هنری شاید بتوان آن را با شهر اصفهان قابل مقایسه کرد، هر چند که می دانیم اصفهان از آن برتری دارد.

 

پس از آن که فلورانس به عنوان عضوی از خواهر خواندگان اصفهان اعلام شد، شهردار فلورانس این قرارداد را سنگ بناى همکارى‌هاى فرهنگى آینده میان دو شهر نامید.


Comments:Comment 2

          1. گردشگر
            20 مارس 2022
            15 : 03
      1. Good day! I just wish to give you a huge thumbs up for your excellent information you have got here on this post. I am coming back to your blog for more soon. Good day! I just wish to give you a huge thumbs up for your excellent information you have got here on this post. I am coming back to your blog for more soon.

            1. Babak Hosseinnia
              9 ژوئن 2022
              29 : 16
        1. Reply to comment گردشگر
          Good day! I just wish to give you a huge thumbs up for your excellent information you have got here on this post. I am coming back to your blog for more soon. Good day! I just wish to give you a huge thumbs up for your excellent information you have got here on this post. I am coming back to your blog for more soon.

          Thank you for choosing our website.
          Isfahan is a very beautiful city and We are sure that other contents of this website will also be of interest to you.
          Have a Goodtime.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *